Det siger brugerne

Kan varmt anbefales


Jeg havde et Alerto apparat efter jeg fik er nyt knæ. Jeg bor alene i et hus med trapper, og var gangbesværet. Det gav mig stor tryghed at have et Alerto apparat, så min søn fik besked i tilfælde af at jeg skulle falde. Jeg var meget tilfreds!   


Merethe Braunstein


Det virker bare godt gennemtænkt


En ekstra sikkerhed for ældre der er meget aktive udendørs omåder der er øde.
Den er godt gennemtænkt - virker både som alarm med to vejs kommunikation (telefon forbindelse) og sender koordinaterne for din skade eller hændelse automatisk til dem du vil have skal vide det. De kan på Google maps se din position.
Du kan slå mange forskellige funktioner til eller fra, så den kun sender når du har brug for det.
Endelig er den lille og nem at have på sig.
Meget simple at bruge. "Selv jeg kan finde ud af det!"


Kim Rønhof

Godt produkt og fantastisk service


Min "gamle" mor havde brug for tryghed ift. fald og ulykker og jeg fandt Alerto MiniKald. Inden køb havde jeg brug for forskellige informationer om produktet, hvilket blev givet hurtigt og præcist - den gode service er fortsat efter købet. Yderligere havde vi et lille uheld med urets rem - der blev straks sendt en ny til os. Generelt super god service!

Min mor er glad for produktet, som hun er blevet fortrolig med at gå med og med at oplade. Mere kræver det ikke efter opsætning. Og jeg har fået styr på opsætning mm. af uret fra distancen via sms'er. Vi har ikke noget at klage over - tvært imod. Især servicen har været flot.
Et mindre forbedringspunkt ville dog være, hvis det var muligt at undgå at ikke alle på ringelisten modtager sms-besked, når det er tid at oplade uret.


Mads Dalsgaard


Da min mor for ca. 1 år siden blev dårligere og havde tendens til at falde, så valgte vi sammen med min mor at give hende et personligt nødkald , så hun kunne tilkalde hjælp, hvis der skete hende noget. Det er de bedste penge, som vi nogensinde har givet ud. Min mor har været faldet en del gange, og alarmen har virket hver gang. Når hun trykkede på sit nødkald, så gik alarmen til alarmcentralen, som derfra kunne ringe til min mor og spørge, hvad der var galt - dernæst ringede de til mig, som bor tættest på min mor, og jeg kunne således hurtigt køre hen til hende, og være tilstede, hvis der var problemer. Jeg kunne så kontakte læge, hvis det var nødvendigt. Nogle gange er det også hændt, at vi glemte at slå censoren ved hoveddøren fra, når vi havde hentet min mor til familiebesøg. Når hun havde været væk fra lejligheden 4-6 timer, så sladrede censoren , og sendte besked til alarmcentralen om, at der ikke var bevægelse i rummene, og man var opmærksom på, at hun kunne være i problemer. De kontaktede så familien igen for at høre, om alt var ok. Vi kan sige, at alarmen fra Alerto virkede til fulde, når der var brug for hjælp- og også, når der ikke var. Familien her kan varmt anbefale denne tryghedsalarm til andre, når man ikke altid kan være til stede hos sin syge pårørende.


Hanne Nikolajsen


Min oplevelse af driften af jeres Nødkald var fuldstændig stabil og der var til tider at opgaven var løst når borger havde haft fat i vagtcentral.
Det som var yderst tilfredsstillende for borger, var sensorer som kunne oplyse om fald og særlig dem i badeværelset er efterspurgt grundet tryghed. Nogle af de borgere som har haft anlæget på prøve er yderst kede af de ikke længere har censorer som fortæller om fald.
Der var flere borgere som selv turde tage bad da de vidste vi ville blive adviseret ved fald.
Vi har oplevet et godt samarbejde både med vagtcentral samt med teknikkerne samt med jer. Desuden en stor fleksibilitet og meget hurtig opsætning af nødkald ved behov.
Desuden har vi oplevet god service ved problemer med nødkaldet og hurtige løsninger på problematikker eller nedtagninger i de tilfælde hvor borger flytter.
Den grafiske log vil på sigt kunne give rigtig meget i forhold til at spore sygdom og uro tidligt og det kan ses at borgeren ofte går på toilettet f.eks. ved urinvejsinfektion.
Denne grafiske log vil kunne give os en fingerpeg hurtigt om at noget er på vej hvilket vil øge livskvaliteten hos borgere og måske vil kunne spare indlæggelser set i min optik.


Laila Andersen, sektionsleder

Hjemmeplejen, Svendborg Kommune


Share by: